logologo

O nama

Arrow pointing down

Održivost

Arrow pointing down

Karijere

Arrow pointing down

priče

06. VELJAČE 2019.

Intervju s Rominom Ivančić, Direktoricom ljudskih resursa u HEINEKENU Hrvatska

imageLoader

“Našu korporativnu strategiju pretačemo u ciljeve i operativne zadatke svih zaposlenika, a svaki od gotovo 330 zaposlenika zna na koji način doprinosi uspjehu kompanije.”

Molimo, navedite nekoliko uvodnih informacija o Vašoj organizaciji.
Karlovačka pivovara je 2003. postala dio velike obitelji HEINEKENA, globalnog proizvođača piva koji posluje u 70-ak zemalja svijeta i ima oko 80.000 zaposlenih. Naše sjedište je u Zagrebu, a naša se pivovara nalazi u Karlovcu i ima dugu tradiciju proizvodnje – još od 1854. godine.
Zaposlenike HEINEKENA, njih preko 300, pokreće strast za kvalitetom i uživanje u životu te poštovanje prema ljudima i prirodi. Iznimno smo ponosni na dugu tradiciju našeg Karlovačkog, ali i ostatak lepeze proizvoda koji će zadovoljiti ukuse odraslih ljubitelja piva i cidera u različitim prigodama. Pored Karlovačkog svijetlog piva, u toj su obitelji još i: Karlovačko Natur Radler (limun te grejp menta), Karlovačko Retro nepasterizirano, Karlovačko crno te odnedavno Karlovačko crna višnja. Također, u portfelju imamo i međunarodne brendove Heineken, Amstel Premium Pilsener, Edelweiss, Desperados, Affligem, češki lager Krušovice, slovenski lager Laško, cider Strongbow i jabukovaču Stari lisac. Naši proizvodi napravljeni su od sastojaka vrhunske kvalitete.
Možete li opisati viziju i misiju Vašeg poslovanja te objasniti na koji način vaši zaposlenici pridonose njihovom ostvarenju?
Kompanija HEINEKEN Hrvatska posluje prema tri osnovna načela: prirodno, održivo i pošteno. To su ujedno glavni principi na temelju kojih donosimo odluke, bez obzira radi li se o odnosu prema poslovanju, prema partnerima i dobavljačima ili prema zaposlenicima. Našu korporativnu strategiju pretačemo u ciljeve i operativne zadatke svih zaposlenika, a svaki od gotovo 330 zaposlenika zna na koji način doprinosi uspjehu kompanije. Primjerice, svaki sektor, odnosno odjel, ima svoje ključne pokazatelje uspjeha (KPI – key performance indicators) i postavljene ciljeve, a za njihovo ostvarenje odgovorni su i rukovoditelji i zaposlenici. Pored toga, misija i vizija se odražavaju kroz vrijednosti i ponašanja koja očekujemo od naših zaposlenika. S obzirom na to da nam je vrlo važno da se naši zaposlenici ponašaju u skladu s kompanijskim vrijednostima, ta su ponašanja dio godišnjih ciljeva i individualnih razvojnih planova.
imageLoader
Što osoba može očekivati dolaskom u Vašu kompaniju? Kako izgleda uvođenje zaposlenika u organizaciju?
Jako nam je važno da se zaposlenik od samog početka osjeća dobro u HEINEKENU i da što prije postane dio našeg tima. Zato ne prepuštamo ljude samima sebi te ih i tijekom tzv. onboardinga pratimo i podržavamo. Prije samog dolaska, za svakog se zaposlenika izrađuje tzv. plan uvodnog školovanja koji uključuje sve inicijalne informacije o kompaniji, okruženju, vrijednostima, radnim uputama, ali i edukacije koje su potrebne da bi zaposlenik mogao započeti s radom na novoj poziciji. Sukladno tome onboarding ne traje jedan dan, već ovisno o poziciji i do nekoliko mjeseci. Novi zaposlenici tako mogu očekivati upoznavanje s ključnim procesima u našoj industriji, upoznavanje kolega, svog odjela i ostalih odjela u kompaniji, te upoznavanje s važnim pravilima i smjernicama i uključivanje na relevantne sastanke.
Koje strategije provodi Vaša tvrtka kako bi osigurala razvoj svojih zaposlenika? Koji modeli omogućuju ostanak najboljih radnika u kompaniji i njihovo zadovoljstvo?
Za svako radno mjesto imamo definiran set zadataka i očekivanja, ali i potrebnih kompetencija. U sklopu upravljanja radnim učinkom definiraju se ciljevi za naredno razdoblje te očekivanja vezana uz ponašanja - kako ispunjavati ciljeve. Sukladno tome nadređeni i zaposlenik definiraju područja razvoja. Ona mogu biti stručna znanja i vještine, ali i tzv. meke vještine. Naš svaki zaposlenik, bilo da radi u proizvodnji ili je riječ o rukovoditelju odjela, ima svoj razvojni plan, odnosno kompanija ga nekom razvojnom mjerom podržava da dalje napreduje, bude zadovoljan i učinkovit u tome što radi. Najbolje radnike zadržavamo prepoznavanjem njihovog doprinosa i angažmana, ulažemo u njihov razvoj, podržavamo ih u ostvarenju profesionalnih ambicija, a zaposlenike spremne za daljnji korak u karijeri interno promoviramo. Od rukovoditelja i zaposlenika koje razvijamo za rukovodeće funkcije očekujemo da budu uzori, da inspiriraju i pokreću promjene; stoga mnogo ulažemo u razvoj liderstva.
imageLoader
Održivost i društveno odgovorno poslovanje postali su neizostavni aspekt poslovanja. Na koji način osiguravate isto u Vašoj organizaciji?
Kompaniji HEINEKEN su održivost i društvena odgovornost ključni poslovni prioriteti. Naša strategija održivosti zove se „Stvaramo bolji svijet“ i pokriva šest područja: zagovaranje odgovorne konzumacije, suradnja s lokalnom zajednicom, promicanje zdravlja i sigurnosti na radu, zaštita pitke vode, smanjenje emisije CO₂ te održiva nabava. Na svim ovim područjima ostvarujemo odlične rezultate, o kojima svake godine putem našeg Izvješća o održivosti informiramo ključne dionike.
Fokusirani smo na zeleno poslovanje i smanjenje našeg utjecaja na okoliš. Od 2017. godine u pivovari koristimo ZelEn - električnu energiju dobivenu isključivo iz obnovljivih izvora. U sklopu pivovare lani smo izgradili skladište prema principima zelene gradnje što podrazumijeva smanjenje utjecaja na okoliš u svim fazama izgradnje, ali i korištenja zgrade. Na krov zelenog skladišta energetskog razreda A+ postavili smo 1.380 solarnih panela koji će utjecati na smanjenje emisije CO₂ od 118,5 tona na godišnjoj razini. U procesu punjenja piva ističemo novu kombiniranu liniju na kojoj je moguće istovremeno puniti pivo u sve vrste staklene ambalaže. Ovime smo unaprijedili proces punjenja, postigli veću energetsku učinkovitosti i sigurnost na radnom mjestu. Posebno smo ponosni na dva recentna priznanja – HRPSOR-ov Indeks DOP-a te veliku HUP-ova nagradu za društveno odgovorno poslovanje.
Kao tvrtka posvećujete puno pažnje promicanju dobrobiti zaposlenika. Možete li nam reći više o aktivnostima usmjerenima upravo na brigu o Vašim zaposlenicima?
Zdravlje, sigurnost i dobrobit naših zaposlenika ključna su nam područja. Mnogo radimo na tome kako bi naša kompanija, odnosno pivovara, bila sigurno mjesto za rad: educiramo zaposlenike o sigurnosti na radnom mjestu, stalno unapređujemo sigurnosne standarde i procedure u pogonu, provodimo treninge sigurne vožnje za zaposlenike koji većinu ili dio radnog vremena provode u automobilu... Nadalje, zaposlenicima su omogućeni sistematski pregled, visoko kvalitetna radna oprema, dioptrijske zaštitne naočale i sl. Za one čija priroda posla ne nameće takva ograničenja, uveli smo fleksibilno radno vrijeme i druge fleksibilne radne aranžmane kako bi se i na taj način doprinijelo dobrobiti zaposlenika i ravnoteži njihovog privatnog i poslovnog života. Smatramo da fokus treba staviti na radni učinak zaposlenika, a ne vrijeme provedeno u uredu. Također, potičemo zaposlenike na zdraviji život kroz sportske aktivnosti i različite oblike kretanja.
HEINEKEN Hrvatska se u projekt Poslodavac Partner uključio ove godine po prvi put i uspješno zadovoljio visoke standarde izvrsnosti u području upravljanja zaposlenicima. U čemu prepoznajete vrijednost certifikata Poslodavac Partner koji ste stekli?
Izuzetno smo ponosni na rezultat koji smo ostvarili u našoj prvoj godini certificiranja u projektu Poslodavac Partner – 94 od ukupno 100% mogućih bodova. Ušli smo u ovaj proces kako bismo se usporedili s drugim kompanijama i stekli nove uvide kako biti još bolji poslodavac. Smatramo da već sada dižemo ljestvicu vezano za standarde rada i dobrobit zaposlenika u FMCG industriji. Certifikat će nas potaknuti da ostvarimo našu viziju, a to je da budemo najbolja kompanija u Hrvatskoj.
imageLoader
Koji su vam glavni strateški projekti u fokusu u narednom periodu?
Mi smo kompanija koja posluje prirodno, održivo i pošteno. Svaku poslovnu odluku donosimo vodeći se tim principima. Naš put naprijed obilježit će proizvodi od prirodnih i koliko je moguće domaćih sastojaka, proizvedenih uz brigu o okolišu i zajednici u kojoj djelujemo. Iz perspektive upravljanja ljudskim resursima i dalje ćemo inzistirati na sigurnosti i dobrobiti zaposlenika te mogućnostima razvoja njihove karijere u Hrvatskoj i sustavu kompanije u inozemstvu.
contactcontact

Povratak na vrh